З 2003 року бібліотека-філія №2 працює як інформаційний центр психолого-педагогічної допомоги сім`ям,молоді,людям похилого віку.

вівторок, 19 січня 2016 р.


Хрещення Господнє 
(Святе Богоявлення)
Хрещення, або Богоявлення, святкується Православною Церквою 19 січня по новому стилю. Напередодні свята, 18 січня встановлений суворий піст. 
Свято Хрещення Господнього - одне з найстародавніших свят християнської Церкви. Його встановлення належить ще до часів апостолів. Стародавня назва свята - «Єпіфанія» - явління, або «Теофанія» - Богоявлення, також його називали «свято Світла», «Святе Світло» або просто «Світло». Бо Бог приходить в світ цього дня, щоб явити світу Світло Неприступне. 
Усі чотири Євангелія свідчать про це. 
«І сталося тими днями, прийшов Ісус з Назарету Галілейського, і від Івана хрестився в Йордані. І зараз, коли Він виходив із води, то побачив Іван небо розкрите, і Духа, як голуба, що сходив на Нього. І голос із неба почувся: Ти Син Мій Улюблений, що Я вподобав Його!» (Мк 1:9-11)

Слово «хрещу» в перекладі з грецького означає «занурюю у воду». Не можна зрозуміти сенсу і важливості хрещення, не з'ясувавши раніше символічного і реального значення води у Старому Завіті. Вода - початок життя. Саме з води, заплідненої животворящим Духом, відбудуться всі живі істоти. Де немає води - там пустеля. Але вода ж може і руйнувати, і знищувати - як водою великого потопу Бог залив гріхи і зруйнував людське зло. 
На згадку того, що Спаситель Своїм Хрещенням освятив воду, буває водосвяття; напередодні свята вода освячується у храмах, в саме ж свято Богоявлення - в річках або інших місцях, де беруть воду. 
Хрещення Іоанове було символічним і означало, що як тіло омивається і очищається водою, так і душа людини, що кається і повірила у Спасителя, буде очищена від усіх гріхів Христом. Сам Іван виголошував: «Йде за мною іде сильніший за мене, що я не гідний, нахилившись, розв'язати ремінь взуття Його; я хрестив вас водою, а Він буде хрестити вас Духом Святим» (Мк. 1, 7-8). 
І ось до нього приходить Ісус з Назарету. Іоанн, вважаючи себе негідним хрестити Ісуса, став утримувати Його, кажучи: «Мені треба хреститися від Тебе, і чи Тобі йти до мене?» Але Ісус сказав йому у відповідь: «Залиш тепер, бо так годиться нам виповнити усю правду» (Мт . 3, 14-15). 
Після Хрещення Христа хрещення для людей вже не просто символ очищення. Тут Ісус явив Себе світові як Христос, Син Божий. «Я бачив, я свідчу: Він - Обранець Божий», - підтверджує Іван Хреститель. («Месія» по-єврейськи - те ж, що по-грецьки «Христос», тобто «Помазаник Божий»). Богоявлення відкрило нам велику Божественну таємницю Святої Трійці. Тепер кожен охрещуваний долучається цієї таємниці, за словами Христа до Своїх учнів «Ідіть, і навчіть всі народи, хрестячи їх в ім'я Отця і Сина, і Святого Духа» (Мф. 28, 19).



Немає коментарів:

Дописати коментар